reklama

„Štedrá“ Poštová banka

Keď som pred časom zmenil zamestnávateľa, musel som si otvoriť osobný účet kvôli vyplácaniu mzdy. Z praktických dôvodov som si vybral Poštovú banku, ktorú som mal ako jedinú k dispozícii aj v mieste bydliska.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)

Dvakrát do roka mi banka pripisuje úroky. Za prvý polrok 1999 som takto získal 238,41 SK, pričom na účte som mal 6 347 SK. Úrok teda predstavoval 3,76%. Mesačné poplatky, ktoré si banka strháva za vklady, vedenie účtu, poštovné a výpis v tlačovej forme, činili v tej dobe 16 SK.

Situácia dnes, po 9-tich rokoch, je nasledovná. Suma na účte: 139 619 SK. Kapitalizácia úrokov ku dňu 30.6.2008: 5,85 SK (to nie je preklep, slovom: päť korún, osemdesiatpäť halierov). Úrok predstavuje 0,0042% z uloženej sumy. Za 9 rokov klesol v percentuálnom vyjadrení 895-násobne. Základné mesačné poplatky naopak vzrástli na 97 SK, čiže 6-násobne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Suma-sumárum, kým v roku 1999 zisky z úrokov výrazne prevyšovali poplatky, v prvom polroku 2008 si banka strhla takmer 600 SK z mojich peňazí, pričom mi venovala necelých 6 SK. Pritom mi každý mesiac nezabudne pripomenúť, že môžem využívať prečerpanie účtu - pravda, potom by som musel vrátiť 15,90% z požičanej sumy navyše.

Poštová banka je mimoriadne štedrá - avšak iba sama k sebe. Nezostáva mi nič iné, len sa poobzerať po inej - výhodnejšej. Otázne je, či takú nájdem.

Daniel Miklošovič

Daniel Miklošovič

Bloger 
  • Počet článkov:  150
  •  | 
  • Páči sa:  35x

Učiteľ angličtiny. Záľuby: beh, turistika, cyklistika, šach, hudba. Zoznam autorových rubrík:  BehAngličtinaŠkolstvoVieraPolitikaPostrehy

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu